Welcome To My Blog Buddy .Be My Follower keyh :D
Peringatan daripada penulis!
Selamat membaca saya ucapkan kepada yang hadir! Iklan sebentar : Nantikan kedatangan cerpen"Isteriku Menantu Cadangan!" dan "Ya Sayang, Saya Sudi!" di penulisan2u.my. Saya hargai pembaca semua. Boleh tambah saya di facebook anda. Saya tak makan orang :p :)

Monday 25 April 2011

H.Y.B I Miss You !

                                                                                **********
Kring . "ish . kenapela waktu sekarang nie jam nk bunyi" , desah hatiku . Lambat-lambat aku bangun untuk bersiap2 tapi pergerakanku segera pantas setelah terlihat jam di dinding menunjukkan pkul 10.00 pagi ."Alamak!  aku lupe la ! aku ada appoitment dengan Syarikat Jaya Berhad nie !"segera aku menarik tuala dan bergegas ke tandas .

      "Hai..laju aje jalan . lambat lagi la tu makcik sorang nie" usik Along . Aku mencebikkan muka . Along ketawa kuat lihat muka aku yang masam pagi-pagi . 

      "Eleh . baru usik sikit dah buat muka masam . ingat cantik la tu anak dara buat muka kerang busuk pagi-pagi"usik along . Kali ni , papa pula yang ketawa kuat 
.
      "Along , kamu macam tak kenal adik kamu ,tu baru sikit..adik kamu tu.. package semua komplet kat dia , garang satu hal , kerang busuk satu hal, haha " sambung papa .

     "ishh, udah-udah la tu , nanti merajuk pulak adik kamu sorang nie " makcik Kiah mula bersuara . Walaupun dia hanya seorang pembantu rumah , kami sekeluarga menerima dia macam keluarga kami sendiri .

    "Papa layan la along yang senget ni , Lesya dah lambat nak pergi appoitment , Lesya pergi dulu " . aku terus melangkah keluar dari rumah setelah mencium tangan papa . 
                                                                              **********
Di Syarikat Jaya Berhad , dengan tergesa - gesa aku terus bergegas ke kaunter pertanyaan.
 "Encik Muiz dah sampai ?"tanyaku . 
    "Dah sampai sejak 8 pagi tadi , dia kata dia nak brjumpa dengan cik Lesya . Jemput masuk, bilik Encik Muiz sebelah kanan je " jawab pekerja itu dengan sopan sambil tersenyum .
Aku segera bergegas ke bilik Encik Muiz . "Aduh , kene reject lagi la aku kali nie ", kalut hati aku .
Segera aku mengetuk pintu dan memasuki bilik Encik Muiz dengan doa yang aku bekalkan . moga-moga "mood" bos besar ni riang je hari ni .
     "Ha , duduk la cik Lesya " arah Encik Muiz . dengan kepalanye yang botak tu mengingatkan aku dengan iklan nescafe oleh Hariz Izkandar , "macam ni ha . halusssss je " tersenyum aku memikirkan lawak yang aku buat sendiri . 
"Err . Cik Lesya ? are you okay ? " tanya Encik Muiz .
    "Aduhh , macam manela aku boleh buat lawak bodoh dalam situasi macam nie ."marah hatiku, segera aku membalas soalan Encik Muiz dengan senyuman . "Sorry Encik Muiz , i'm okay "
"Okay could you please sit down ?"
"Sure"
"Awak ke sini sebab nak lamar kerja sebagai Personal Asistance kan ?"
"Ye Encik Muiz , saya ke sini untuk melamar kerja tu "
"Boleh saya tengok fail peribadi awak ?"
Segera aku menghulurkan fail peribadiku ketangan Encik Muiz .
"Nur Alisya Liyana Bt Datuk Tarmizi " sebut Encik Muiz .
"Awak kan anak Datuk , kenapa awak lamar kerja sebgai Personal Asistance ?" tanya Encik Muiz dengan wajah yang hairan .
"Saya cuba untuk tak berharap dengan papa saya Encik " balas aku pendek .
"Oh .. bagus ! Baiklah Cik Lesya , awak diterima bekerja mulai esok " sambung Encik Muiz .
"Terima Kasih Encik" tersenyum aku bahagia  sambil bersyukur kerana dimudahkan mendapat pekerjaan .
Segera aku keluar dari bilik Encik Muiz dengan hati berbunga-bunga .Dengan serta-merta aku mendail number rakan ku .
"Hello" kedengaran suara di talian .
"Rin , aku dah diterima kerja " jawab aku girang 
"Yeke Lesya ? Wah ! Boleh la lepas nie kau lunch dengan aku je ."
"Bukan je lunch same-same , shopping pon boleh same-same tau !"
"Alhamdulillah la , bile kau nak jumpa aku ?"
"Esok petang boleh ? hari ni aku nak singgah mall kejap , beli pakaian pejabat "
"Okay , kat mane ?"
"Old Town Bukit Bintang boleh ? "
"Okay , jumpe kau kat sane esok "
panggilan segera diputuskan .
                                                                               **********

Bersambung




No comments:

Post a Comment

Copyright by Chika Smile Toshimoshi