Welcome To My Blog Buddy .Be My Follower keyh :D
Peringatan daripada penulis!
Selamat membaca saya ucapkan kepada yang hadir! Iklan sebentar : Nantikan kedatangan cerpen"Isteriku Menantu Cadangan!" dan "Ya Sayang, Saya Sudi!" di penulisan2u.my. Saya hargai pembaca semua. Boleh tambah saya di facebook anda. Saya tak makan orang :p :)

Thursday, 26 May 2011

You gotta understand that when we are together
If you're dedicated we gonna make it through the stormy weather
Cuz we
Meant to be
we'll be livin the dream
Just gotta wait for time and I'm knowing you'll be mine
That's my
Motiviation to keep me goin gin life
You are my sunshine, and I know your the right
One
For me and we gonna stay strong
just ignore all these haters cuz we'll prove them wrong.
You're my Romeo and I'm your Juliet,
We're gonna be together cuz our hearts are set.
Til then I'll be chillin on this balcony
And I'll await the day you come so you can be with me.

Friday, 20 May 2011

Message yang x smpt dihntr ..

Assalamualaikum..
whai cik Andy orang yang sntiasa tersengih2 bila bercerita bab novel..
sewaktu anda membaca mecez ini ..
dengan serta merta anda telah merosakkan smpul yang terikat kemas di mellbox anda..
smpai hati awak rosakkan mcez yg sy taip cntik2 nie !! 
okay ..di sebabkan awak dh rosakkan mcez yg sy buat khas sbgai memperingatii diri saya yang sedang jauh ini ..
saya nak knekn denda kt awak !
tapi awak kne plih antra ketiga2 dnda nie.. 


okep ..
denda yang pertama ..
lepas je awak chat dgn sy nanti..
awak kne ckp bye and take care 
kalau awak anggap saya kawan awk .. 
mknanyaa kte hnya kawan smpai bile2 ..


denda yang kedua ..
lepas je awak chat dengan saya nanti..
awak kne ckp bye , miss u n take care ..
kalau awak anggp sy shbt baik awk ..
mknenye awk hnye akn jmpe sy d fb atau d cb p2u sahaja ..


denda yang ketiga ..
lepas je awak chat dengan saya nanti..
awak kne cakap bye . take care .. miss u n lve u..
kalau awak anggp saya kekasih awak ..


awak kne pilih antra ketiga-tiga denda nie..
tak sabar saya nk bce denda yang no tiga tuu..
saya harap awak akan segera lkukannya ..
sbb sy mmg xsbr..


salam sayang ..
     DC

You Need To Be Strong Now .

kecewa?
yee..itula prktaan yg bleyh sy ucpkn skrg..
setelah mslh smkin berat menimpaa..
dn hrpn dmi hrpn dc tanamkn..
akhirnyaa smuanya terleraii ..
dgn hnya stu prktaan ..
"kawan"..
yee..
dn mulai skrg ..
dh tibaa msaa dc kne mlngkh kuat ..
buat ap kita mcntai org yg x mcntai kita? 
kita jge yg merana .. 
buat ap kite mnbur benih harapan kalau smuanya hnya sia2? 
dc..
awk xley nangis lagi..sbb awk dh ckop mnangisi smuanya..
biarla awk kspian..
drpd dtmni dgn tangisan .. 
bkn awk yg mnyiakan cnta dy ..
tp dy .. 
bkn awk x syg..
tp dy .. 
skrgg..dcc..eu need to be strong now..
brpijakla pda bmi yg nyta ..
pgg stu prktaan yg aknn mmbwtkn awk lbh tabah ..
'HE HATE EU ..N DIA HNYA ANGGP KTA KWN" 
lbh baik tw skrg..dr nnt kn?
neway tnx kpdaa smuaa.. 
beforee dat .. 
dc ad stu surat yg dc smpt tulis wktu brcnta dluu..


cintamu bagaikn cahaya pelangi yg indah menawan , 
menghiasi rembulan di malam dingin .
setiap detik yg terakam , mengmbarkn btpa cnta nya kamu pada aku..
setiap prktaan yg kau ucpkan..smkin mmbwtkn aku jatuh hati kpdamuu..
drpd kwn .. brtukar kpda syg ..dr syg brbh kpda cntaa..
sungguh kuat formula cntamuu..
mndidik ku ntok mngnl erti cnta bagaikn seorg guru .
yea . guru ntok subjek mu sndri ..
biarpn bbr mu tak prnh kta syg ..nmun htimu x selaras dgn bbrmuu ..
yea.. htiku hnya snggup brbisik prktaan rnduu..tpi sukar ntok trluah di bbr ..
stiap mlm ku nntkn pnggl yg bisa mmbwt jiwa ku getar rancak ..
mnghngtkn cnta yg sdg mekar.. 
bgaikn bunga yg kembang bugar.. 
tanpaa kata2 prejudis ..
tnpa kta2 yg mnykitkn hati..
hbgn kta trus menghiasi stiap ary2 mndtg..
adakah ini cinta yg sbnr2nya?
atau mainan khdpn yg akn mmbwa ke kisah pnghujungnya?
pengakhiran kisah tnpa ttik noktah?
biarpn brlkuunya tsunami dasyat ..
menambahkn ribt yg akn mlnda dunia johor dn slngore ..
shngga mengegarkn dnia singapore . 
aku tetap mcntaimuu ..
ucapkan kau rindu ..
untuk menghilangkah kegelisahan di hati..
kerana sememangnya aku hnya mencintaimuu..

Wednesday, 18 May 2011

Lambaian Sandakan episod 2

"eh..nie apsal datang sini dengan muke seram nie?ade pape ke?" mamaku smpt menaya ayah dengan soklan yang brtubi2..tetapi hanya dbls dengan gelengan..mungkin ayah ku sekadar ingin memjuk aty..al maklumla..kt stuu hnya tnggl kami brtiga...dah la pejabat tu terpisah dengan pejabat2 yang laen .. spe yg x takot kn? 
pejabat tu mempunyai banyak bilik..n stiap bilik mempunyai satu kamar mandi ..cbe bayangkan ..pejabat itu dalam keadaan memanjang ..dan stiap bilik pula..mengandungi bilik yang lain .. lau tengok pejabat tuu..dah mcm tempat rahsia dah ..silap2 boleh sesat ..adess .. 
tapi..yang menyeramkan .. ayahku sering mendengar khbar2 angin yang mengatakan .. terdapat satu kamar mandi yang dikunci dengan kemas .. 
yang menghairankan..mengapa kamar itu dikunci?siap mangga lagi? 
haa.. jwpnnya .. kamar ituu adalah kawasan yang dahulunya pernah berlaku kematian seorang gadis yang hamil .. 
parah2..tambahan pula.. bila sesiapa yang cube masuk kamar mandi tu..konferm diorg akan trkejutt..sbb kita akan terlihat tompokan-tompokan darah di merata-rata tempat .. termasuk dalam kolah air..
korang bayangkan dengan kawasan yang gelap .. tibe2 nampak darah .. spe yang x tkot kn? 
kadang-kadang juga..kita boleh terdengar suara perempuan menangis dari arah kamar mandi tuu..lagi tambah meremang kalau lalu kawasan tu..sebab tula..takde sorg pon berani ke sana ..lintas depan kamar tu pon tak berani..takott..
                                                           **********
"bang..sakit la kaki niee..entahla kaki nie kenapa sakit."ngadu mama kuu..segera ayahku melihat kaki mama yang sakit tuu..kelihatan lebam dikaki mama..tapi sebab ap ye? sebelum-sebelum nie..mama tak penah terjatuh atau terlanggar apa2 .. "takpelah..nanti kita cube cari tukang urut ye?" kata ayahkuu lembut..yee..aku tahu ayah sayang sangat2 dengan ibu..aku sedar.. 
mama ku pun berjalan ke bilik dengan terhinjut-hinjt..sakit benar gamaknya..kesian pulak aku tengok..tapi apa yang harus aku buat dengan umurku yang baru setahun jangung nie? tolong tengok boleh la..hehehe ..
bila terpaksa duduk rumah nie..mula la aku rasa seram semacam .. tapi selamba aje aku buat..main masak-masak lagi meleka kan aku dari perubahan keadaan rumah nie..
budak 5 tahun macam aku nie tahu main aje..hehe ..
beberapa minggu kemudiaan.. aku boleh tengok perubahan yang ketara keatas mamaku..begitu juga kaki mama yang kelihatan makin terok..kan dah sapu ubat..nape makin terok je..tapi perubahan yang ingin memang ketara aku tengok..mama semakin membenci ayah dengan perlakuannya .. tapi kenapa?
mama sikit pon taknak cakap dengan ayah..dan selalu pandang ayah dengan pandangan yang tajam .. ape salah ayah ye? 
"jom kita pegi rumah jiran belakang..ada Cik Miha datang mengurut..isteri Leman kan dalam mase berpantang tuu.."..ajak ayah..tapi hanya dibalas dengan anggukkan oleh mama..
petang tu..kami terus ke rumah isteri Leman..
selepas masuk ke rumah .. mama segera bersalaman dengan Cik Miha ..biasela .. adat kan? aku cume duduk di penjuru rumah ..tak berani nak masuk campur..
"err..kak ..saya ingat nak mengurut la ..lagipon nak mintak tolong tengokkan kaki saya ni..akak boleh?"segera mama bertanya .. 
"akak tak boleh la .. lebih baik imah jumpe sendiri dengan makcik Timah ..dia tu pandai sikit dari akak ni..rumah dia tak jauh pon..hujung sane aje..senang-senang pegilah "..mama hanya menghadiahkan senyuman segaris.."nanti ajela, biar saya bincang dengan suami saya dulu" 
                                                        *************
"Assalamualaikum"serentak mama dan ayah mengucap salam ..
"waalaikumussalam ..haa..sile2 la masok ye..maaf la..rumah uzur sikit"jawab makcik 
"xpela..kitorg datang nie ade hajat sikit..nak mintak kak Timah tolong urutkan kaki saya nie..dah lame sakit..penyebab nye pon saya xtahu" 
"haa..xpa2..nnti akak tolong tengok ye..hari nie akak urut-urut dulu..nanti besok malam kite mandi ye..buang bende jahat " 
mama mengerutkan dahi tanda hairan ..tapi kelihatan Cik Timah nie macam baik je orangnye .. biarkan lah .. 
dalam mase mengurut tu..aku dengar je apa yang diorang cakap .. tapi apa nak buat .. satu habuk pon aku x faham .. so dgar2 ajela ..
sebelum balik tu..cik timah yang"baik hati" tu..siap bagi kelapa 2 biji agi..tapi xtahu plak ap sebabnya..cik timah kate..dia saje bagi sebab suami dia baru balik dari berkebun ..kami yang x syak ap2 nie pn dgn senang aty ambikla ..
dipendekkan crta..malam besoknya .. proses pemandian di belakang rumah ..pelik betol..pukul 2 pagi dok mandi .. tak sejuk ke? tu je mende yang aku terpikir dalam fkrn nie..
aku ada gak nampak cik timah tu tudung kepale mama dengan kain putih yang bersaiz ala2 sapu tangan tuu..
seram gak mandi tengah-tengah malam nie..jadi proses pemandian tu berlangsung dengan sempurna .. lebih-lebih lak makcik tu aku tengok ..siap dengan kain kuning agi..haish.. 
kaki mama sekarang makin sembuh selepas mengurut kat cik timah tu..alhmdulillah ..
tp yang hairannya .. kenape mama mash  x brubah? semakin benci mama dengan ayah..apa lagi salah ayah? asal ayah ade je kat rumah..tahu mrh2 je..benci ke mama dengan ayah? 
lepas satu hal ..hal lain pulak yang jadi .. beberapa minggu kemudian ..sakit mama kembali ..bukan tu je..dtmbh dengan makhluk2 halus yang sering melawat rumah kami .. ada yang kadang-kadang main lintas je kawsan bilik tu..ya allah..memang seram la keadaan rumah waktu tu..suram dan sepi ..tapi sepi yang aneh..yang sering hadir ke rumah menganggu kami pocong la..entah sapela yang hantrar tapi kenapa mereka dihantar? walhal ..kami x penah memanggil..dan disebabkan hal tu jugak la..kami terpaksa berulang alik brjmpa dengan cik timah..yang hairannya.. memangla lepas brubat dengan cik timah..semuanya akan ok..tapi hanya sementara dan makhluk halus tu akan datang balik..xboleh jadi nie..jadi ayah segera membawa kami brjumpa dengan Nora..
                                                                    ********
bersambung .. 








Tuesday, 17 May 2011

Lambaian Sandakan

Assalamualaikum..
sebenarnya lambaian sandakan yg ingin dc crtekn nie adlh kisah benar yg pnh dc alami  swktuu dc di negeri org ..
negeri Sandakan Sabah ..
dc trasa hati nk share ..
wlaupn kisah nie dh brlalu brtaun2 lmnyee..
tp kisah nie msh sgr seolah2 bru brlku smlm..
kisah yg mmbabitkn kmi hmpir mnemui ajal .. 
bukan ingin mngaibkn sesiapa ..
tp truly story from me.. 
nama2 watak2 yg ada dlm crta nie telah dilindgi ntok x mnimbulkn aib..
Lambaian Sandakan ..
January .. 


Sewaktu aku berusia 5 tahun..khbrnyaa kami sekeluarga trpkse posting ke sandakan atas urusan pekerjaan..
wlaupn pda usia yg muda.. aku msh tidak mngerti apa-apa ..
aku tetap mlonjak gmbra..sbb ley brcutii..hehehe .. 
jadi..
kami dgr serta merta berkemas..dn bersiap sdia ntok terbang ke Sandakan ..
Im coming Sandakan..
memandgkn juga wktu tu..kmi x mmbli ap2 prbot..
jadi mudahlah ntok kmi brpndah ke tmpt laen,
aku lak tahu trsengih jela..al maklumla..org x pnh pergi sandakan knn..
ngee~
                                                              **************


Setibanya kami dkt sandakan ..kami terpaksa tnggl di kwsn kem angkatan tentera di sandakan ..
err ,, rumah dy ble than laa..
seram gak ..
mmndgkn tu kem lme..
2 bulan kemudian..dsbbkn kami trlalu boring dkt umah..
daddy aku pn bwa la kmi ke kwsn pjbt dy.. 
dc bcee la sign board kt pagar tuu "orang luar tidak dibenarkan masuk"
"mama..dia kte org luar xley masok..npe kte boleh masok?"tnye aku pda mama yg aku syg tuu,,
aku pn tnggu jwpn dgn penuh sbr,,tp alahai..mak thuu snyum jee.. smbil usap rmbt akuu..
okey2..xpe.. xmo tnye dh .. 
lokasi pejbt nie ckop2 strategik..
nk thuu npe?
dh laa pjbt nie trltk ats bukitt yg tnggi..
blkg pjbt nie lak..
alahaii..kwsn pkok getah..n HUTAN !
"Duk snie dulu tau..jgn pegi mne2.. abang ade kje jap nk buat"kte ayh aku..ishh..biar btol ayah nie..suru main2 kt snie ke? nie kn hutan?
mak aku pn tarik la tgn akuu kt blkg pejabt tuu..
"jom kte mainn kutip biji getah..dlu mse mama kecik2..mama ske kutip bji getah.."
aku pn ikutt jela..
bstu nak lari ke mane ag? 
wktu aku tngh best2 maen bji getah ..
xde ribut xde angin..
tbe2 trbng stu mjlh mke dpn..
dpn2 kmi..
aku pn ambk la tnjuk kt mak ..
mak pn ckp"eh2,,model ap nie pkai bikini dgn underwear je?seksi bebeno la..xsngka dak2 bujang snie rjin tngk gmbr2 seksi mcm nie,,,terok laa " 
aku pn diam je..smbl tngk gmbr tuu..
cntikk prmpuan nie..tp spe? 


                                                                          **********
lepas je balik umah ..
ayah pegi kje balik..
ish..npela ayh nie rjin btol g kje mlm..
mcm xde ary len jee nk kjee.. 
aku nmpk mak aku bce yassin..
tp tbe2 tlnga aku tertangkp stu mnde aneh ..
dlm hati aku..xkn la mak aku bce yasinn laen mcm nie?n npe sore mak aku laen?
as sudah,,
aku pn susa aty la..
tp hati kecil aku nie trtnye2..
aku dgn prngai budak2 pegi laaa kt dpn pntuuu bilik tuu..
n tnyee..
"makk..npe mak bce yasin mcm tu?"
n tbe2...mak aku pndg aku dgn mte yg membulat ..
adoii .. asl nie? 
"ko kluar skrg ! pegi ! " tu je tlnga aku dpt tngkp ap yg mak aku ckp..
terkeduu aku .. aku pn terus kluar dr blik tuu..
aku btol2 takott..dgn rumah yg mcm gelap dn suram ...
dgn sjok nye ya robbi..hnya tuhan yg tw,,
aku duk kwsn dpn smbl peluk tubuh..mnanti kpulgn ayh..
nk nangis pn ada wktuu tuu..
dlm 10 mnt cmtuu..mak aku pn keluar..tp nmpk sgt lain mcmnyee..xbrni aku nk tegur..kang kne jerkah ag ,, xmemasl .. 
akhirnyaa aku pn trtdoo kt dpn tuu..


                                                                           *********
Keesokknye kami pergi lagi kem tuu..tp kali nie lain ..kami kene tidur dkt kem tuu.. 
adoii..dh la kisah smlm msh buat aku takot lagi..nk suruh tidur kt stu pulak?
malam tu..ayh aku nampak orang makan kat dapur..
dy pn tegur laa org tu.. "hoi..hang mkn maggie sorg2 je ke? xajak aku kn?" tp xdpt respn ap2 pn..
org tu bleyh je mkn slmbeee..ayh aku pn trus jela jalan ke depan ..malas nak lyn org yg x rti nk jwb prtnyaan org niee..
lepas je pusingkn generator enjin tuu..
dia pn patah la balik nk balik blik..
al maklumla..
ktorg sume nie kat bilik..
ble dy lintas kt dapur tuu..
dy nmpk org yg mkn tdi tuu dh xde..pinggan mngkuk dh cuci kemas..
trangkt kening oo ..trkejutt .. bila mse plak org tu keluar dr dapur? 
prtnyaan dn prsoalan brmain d mnda..
lepas je smpai kat bilik..
pikir pnye pikir..
bru ayh akuu igt balik..
malam nie dia sorg je duty jge pjbt..mne ada org laenn ..
jd yg kat dapur tuu..sape? 

















Monday, 16 May 2011

Kemelut Di Muara Kasih



AKU dengan dia dah lama bersahabat. Sejak aku menuntut di sekolah menengah lagi, sampai la aku jadi jurutera sekarang. Dia wanita yang istimewa. Renungan mata dia tu boleh buatkan aku rasa serba tak kena.

Pandangan mata dia boleh menggetarkan jiwa lelaki aku. Dia wanita yang pertama mengetuk pintu hati aku. Dari dulu sampai la sekarang, aku hanya suka pada dia.

Memang ramai wanita yang menawarkan cinta untuk aku.Ttapi aku tak terima semua tawaran mereka kerana hati aku cuma pada dia. Siapa dia? Yuna Hafdalina.. Dia ketua pengawas sewaktu sama-sama bersekolah dengan aku dulu. Dia tua setahun dari aku.

Agak pelik bukan sebab aku suka pada orang yang lebih tua dari aku? tapi aku rasa benda tu tak menimbulkan isu. Sebab semua orang dah sedia maklum. Cinta itu buta.. Ya ke? Bagi aku, kita yang buta.. Cinta itu hanya membutakan pandangan mata seseorang. Cinta itu tak buta.

Kita yang membutakan cinta. Cinta tu celik. Heh.. Berfalsafah pulak aku. Aku betul-betul tak sangka yang aku akan jumpa dengan dia semula.

Memang mengujakan sebab dia dah berjaya jadi usahawan wanita macam yang dia impikan dulu. Aku tumpang gembira dengan kejayaan dia.

Dia tampil dengan lebih bergaya dari dulu. Tapi kalau dia tetap tak ubah penampilan dia pun, aku tetap suka dengan dia. Dia wanita yang bertakhta kat hati aku selama bertahun lamanya. Setia? Mungkin bukan istilah yang sesuai.

****

“AFFAN?” Aku membuka kaca mata hitamku. Segera aku memandang wanita yang memanggil namaku tadi. Macam mana dia boleh kenal aku? Aku dilanda perasaan pelik. Tapi.. Raut wajah dia.. Raut wajah dia ada iras-iras.. Ada iras-iras Yuna.

Yuna Hafdalina.. Wanita yang selama ni aku cintai. Wanita yang aku puja dalam diam. Dia ke tu? Lama aku tunggu dia. Kalau benar ini dia, maknanya Tuhan dah makbulkan doa aku. Alhamdullilah..

“Yuna?” Wanita itu mengangguk. Aku menarik senyuman panjang. Gembiranya hati ini hanya Tuhan saja yang tahu. Sudah bertahun aku menantikan dia. Tak sangka hari ni Tuhan makbulkan.

“Affan kerja mana sekarang?” soal Yuna. Sesekali aku mencuri pandang ke arah dia. Aku garu kepala aku yang tak gatal. Tali leherku dilonggarkan sedikit. Tak sangka boleh jumpa kat kedai makan. 

“Kerja dekat area-area sini jugak. Yuna?” Aku soal dia.

Dia tersenyum je. Aku suruh dia duduk, sebab dah lama aku tak berbual panjang dengan dia. Mujurlah dia tak menolak. Dia duduk berhadapan dengan aku.

Sekali lagi, perasaan tu datang lagi menerpa aku. Setelah sekian lama. Memang aku tak pernah padam dia dari hidup aku. Dia pertama dalam hidupku dan aku harap dia juga jadi yang terakhir. Mudah-mudahan.. Hanya Allah saja yang tentukan.

“Saya kerja dengan papa saya.”

“Businesswoman la ni..” Aku mengusik dia. Dia tergelak.

“Boleh la. Tapi tak berapa nak business sangat. Sebab baru je berjinak-jinak.” Aku mengangguk. Syukur sebab dia dah berjaya raih impian dia. Kalau dia tak belajar betul-betul dulu pun dia dah boleh bergelar usahawan dah. Syarikat papa dia ada, senang je.

“Lama-lama okey la tu.”

“Awak engineerkan?” Dia meneka. Aku terkejut. Hebat betul dia meneka. Aku pantas mengangguk.

“Saya tahu dari kawan-kawan. Lama tak jumpa awak Affan. Rindu saya..” Ucapnya. Aku tersentak mendengar perkataan ‘rindu’ tu. Dia rindukan aku sebagai apa? Sebagai seorang yang dia cintai dan sayangi atau dia rindu aku sebagai seorang sahabat? Aku kusut.

“Saya pun Yuna. Rindu awak jugak..” Aku memilih untuk berterus terang.

“Dulu comot je yea.. Sekarang dah kacak.. Kalah Aaron Aziz.” Selorohnya. Aku ketawa. Memang aku akui, dahulu waktu zaman persekolahan, aku selalu kena buli sebab aku jenis tak melawan orang. Sebab si Yuna ni ketua pengawas, dia selalu tolong aku, dia selalu backup aku.

Mana-mana aku pergi je mesti dia akan ikut. Tak pun kalau dia nak keluar pergi mana-mana, dia akan ajak aku. Dia pernah kata yang dia anggap aku macam adik dia. Tapi aku tak sedar yang aku mula suka dan cinta pada dia selepas dia habis SPM.

Memang waktu tu aku rasa sedih sangat. Dia dah habis sekolah. Maknanya hubungan aku dengan dia pun putus macam tu je. Dia tak ada tinggalkan nombor telefon untuk aku berhubung dengan dia. Dia sepi macam tu.

“Saya comot dari dulu sampai sekarang..” Kataku, menyokong butir bicaranya sebentar tadi. Yuna geleng kepala saja.

“Awak apa cerita sekarang?” tanya Yuna.

“Okey je.”

“Maksud saya.. Awak dah kahwin ke?” Yuna terus ke pokok soalan. Aku menguntum senyuman kelat. Payah nak jawab soalan Yuna tu. Macam mana nak kahwin kalau calon pun tak ada?

Macam mana nak kahwin kalau wanita yang aku nak jadikan isteri tu menyepi? Baru sekarang dia datang balik. Kali ini aku nak jadi lebih berani. Aku tak nak simpan perasaan aku lagi.

Kepala aku ligat memikirkan strategi untuk menawan hati Yuna. Walaupun sebelum ni dia pernah cakap kat aku yang dia anggap aku sebagai adik dia. Bila hati dah sayang, semua benda pun aku dah tak peduli.

Cinta kali ni perlu aku kejar. Aku tak nak cinta aku kali ni lari macam tu je. Aku dah serik dengan pengalaman lama.

“Macam mana nak kahwin kalau tak ada orang sudi dengan saya, Yuna..” Aku seakan berjauh hati. Dengan tiba-tiba saja Yuna memegang tangan aku. Jantung aku seakan berhenti berdenyut.

“Affan suka sangat cakap macam tu. Dari dulu sampai sekarang, asyik cakap macam tu. Merendah diri tu elok, tapi kalau asyik ulang je benda yang sama.. Tak suka la.” Dia memujuk aku. Aku tersenyum.

“Betul la saya cakap.. Mananya orang nak dengan saya ni. macam awak cakap, saya comot.”

“Itu dulu la.. Sekarang awak dah segak bergaya. Silap-silap saya pulak boleh tersangkut dengan awak..” Dia berjenaka. Aku tersenyum. Tapi dalam hati aku ni, cuma Allah je yang tahu.

“Bagus la kalau awak sangkut..”

“Eh.. Tak nak la.. Awak bukannya suka dengan saya.. Engineer macam awak ni mesti ramai perempuan keliling pinggang.” Kata Yuna pula. Aku tergelak. Kata-kata Yuna tu anggap lucu.

“Saya bukan playboy macam abang saya la..”

“Abang awak? Awak ada abang ke?” Soal Yuna.

Aku pantas mengangguk. La.. Takkan selama ni Yuna tak tahu yang aku ada abang? Oh ya.. Lupa pulak, abang aku dulu tak sama sekolah dengan aku.

Abang aku menuntut kat Maktab Rendah Sains Mara. Manakala aku kat sekolah biasa je. Keputusan aku tak la sebaik abang aku.

Dia pandai, dia harapan keluarga. Dalam keluarga aku, dia la selalu kena puji dan sanjung. Aku dah biasa dengan semua benda tu. Dan sekarang abang aku dah jadi seorang doktor pun.

“Ada.. Dulu tak sama sekolah dengan kita.” beritahuku. Yuna mengangguk.

“Anyway Affan, saya tak boleh lama ni. ada hal.. Ni pun sebab ada meeting dengan klien. Tak sangka jumpa dengan awak. Hope we can meet again.” Yuna meminta diri. Aku baru je nak tanya tentang status dia. Dia dah berpunya ke?

Atau dia masih belum berpunya? Tapi kalau tengok dari gayanya, dia belum ada sesiapa kat dalam hati dia tu. Maknanya aku ada peluang la? Heh.. Harap-harapnya begitu la.

Sebelum Yuna berlalu pergi, dia sempat serahkan sekeping kertas kat aku. aku menguntum senyuman penuh bahagia. Dia tinggalkan nombor telefon dia!

~Kalau rasa rindu tu, rajinkan la diri untuk telefon!


ehem2.. brmnt kn after bcee sinopsis dy? ap ag .. meh2.. kte skong nvel niee..
post trakhirr promote from dcc .. 
soo..meh2 bcee.. lau x bceee..
dc xmo follow korg dhh..hmmm

Sunday, 15 May 2011

Puisi untuk kekasih

sayang.. stiap kali trngtkn drimuu..
titisan air mtaku terus menglir..
membuktikn sbgaimna aku mrinduimu sbgai kekasih..
stiap kali titisan hujan turun ke bumi..
sntisa mengenangkn kmbli ksh dukaa kita.. dn trus mmbri hrpn ntok aku terus menantimu biarpn hkikatnya..
aku telah kehilanganmu..
aku mrinduii ksh ktaa..sbgaimna kau amat membncikn kisah itu..dgn renungan mtamuu yang indah,,
sbgaimna kau mngucpkn kta2 cntamuu yg sntisa mmbwt aku mrinduimuu..
bilakah aku akn mnemui pnmat pnantian ini?
menanti untuk terus brada di hatimuu..tnpa keduduknku tidak goyah sdkitpn..
aku mrinduii snyumanmuu..dn snyuman yg sntisa trgaris d bbr mnismuu..
mnantii untuk terus snyuman ituu wujud,.menandakan kau bhgia ketika brsamakuu..
sayang..ketika kau memberikn aku smngt untuk terus kuat melangkah..
aku bangun dari tidur yg lena..krna disaat itu..
hatiku merasa tenang dn dmai..
bilakah akn aku rsa kdamaian itu lg?
sungguh aku brsa slmt ketika brsmamuu..
mnmbhkn butir2 cintaa yg ada trsisa d hti akbt kkcewaan ku yg dluu..
krna sirna ituu..
aku trus brsmngtt..mngubat hati yg lukaa..untuk kuberikn pdamuu..
sungguh aku sangat-sangat mencintaimuu..
sudikah kau menghrungi ujian cnta brsmaku?
sudikah kau mcntaiku dn memiliku aku sbgai kksh mu?
sudikah kauu brsma akuu..meneruskn bibit cinta trdhlu?
mnymbung ksh cnta kita shngga tamatnya?
tika aku bhgia...kau akhirnya prgii..
jnji yg kau tuturkn,,,hnya kngn yg hrus aku imbas..
puisi inii untukmu..sbgai tnda cnta yg kekal dhti..
dr baris ke bariss ayt ini..
sngt mengmbrkn..
btpa.aku mcntaimu..


love you once ,
love you still ,
always have , 
always will <3 
i love you .




coretan : chika smile toshimoshi. 

Saturday, 14 May 2011

Tutorial : Hilangkan Word Verification

Assalamualaikum .. xpnh2 kn dc wt tutorial kt snie? hehe.. tp sbrnnyee sje je boring2 nk wt tutorial niee..
ciikguu tate..lau kte tlg org..nnt org tu tlg kte balik,,,kongsi2 ilmuu niee mmg adat kn?
sharing is caring gtuuu
so..meh kte bljr sme2..
step 1:as usually..klik design ye ..klik tab setting .. 


n after dat , kluar mini tab lagi kn?klik tab commnt yee..


lps tu..scroll p bwh..smpai jmpa bndee niee..okay? :P


yg dy tlis show verifiction tuu..tukar kpda "no"yee..
then save..sng je kn? eheheheh ..
ok..
trma ksh bljr dgn dcc..
hope korg heppy..even dc tw korg mmg dh pro..
assalamualaikum..
crdt : jehan syehnaz <3

atokk..kempunan kepcii laa.. huwaaa.. jom2..kte pakat mam kepci sesame..












Monday, 9 May 2011

Itu Yg Awk Nak KN?

kpstn ini bukan ku ambl sndrian ..
ttpi stlh mnrima ap yg dy ckp..
sukar ntok mnrima situasi lg..
jln yg trbaek undur dri..
krna si dia dh iginkn ktee..
klau mngemis lbh2..
org ktee mcm prgi cri tmbaa..
dc dh cbe pekakkn tlngaa..
dgr tomhn org tntg dcc
mngejar lelkii smpai klhtn hinaa..
dc x snggop ag dgrr..
klau lelaki kjr prmpuan..
org akn ckp "beselaa..lelaki"
tp klau prmpuan kjr lelaki"gle pompuan nie..mcm prgi cri tmba..x sdr2 dri..nk hrta dy la tuu"
haishh..
saikoo lbh dorg niee..
skrgg..
btol2 dc kcwee..
ats ap yg brlkuu..
clash sbb spm kn?
fine..
dc doakn yg trbaek ..
yea..
cnta tu x pntg..
mybe tu prinsip hdop awk sorg jela..
bkn sy..sbb skrnyaa kte mmlki satu cnta sjk rmjaa.. itu stu anugerah yg tdk hrus dprsiakn..
krna itu sy mnrima awk..
ttp..
awk abaikn sy..x pdli lngsung,,n wt sy mcm x wujud..
bkn nk brsikap pelik atau saikoo..
tp hkikat..
dn itu dr pndgn mte org laen jugaa..
klau x cnta . kte x ..
klau cnta .. kte cntaa..
tp .. awk lngsung x kte ap ..
kte strt "kpel" mlalui relationship facebook je..
awk x pnh kte awk cntkn sy..
n awk hntikn smuanya mlalui relationship jgk kn?
understood..hmm ..mmg susa nk trmee knytaan .. sy dprlkukn shina ni..sy redhaa.. krna cnta awk ttp mulia dn suci bg sy..
mngnlimu adlh sesuatu yg plg indh..
yg sy ttp akn jdkn kngn..
yea..kngn abdii..mlik dcc.. tntg wazrul shah..
bkn x cntaa..dh trlbh cntaa.. sbb tu snggop mngrbnkn sglnyaa..wlaupn trpkse mngorbnkn yg stu ini..dmi kbhgiaan awk..
bkn x syg,,dh trsgt syg.krna itu snggup mngemiss shngga thp yg plg hinaa..wlaupn trpkse brdpn dgn tomhn.
sy rse..sy lbh mnrima kpritan swktu cbe mndptkn awk..
dn bkn awk..
muhasabh dri encik..
krneee hati yg stuu ini telah trlukaa..
xprlu la kn pk tntg sy lg lps bce post niee..
sbb sy thu..awk mmg x hengen pk tntg sy..
bkn x tnggu awk..sbb sy mmg dh tnggu..
tp awk x bg ap2 respon kt sy..mngkin mnunjukkn rse ktidkpuas aty awk tntg attitude sy..
sy fhm..
sy ttp cntkn awk..n smpai ble2..ruang d hti sy msh ad ntok awk..
cme kte trpkse mngulngi ksh cnta smulaa..
krnee hati sy telah ditapis dr kmnisan rsa cntaa..
dsbbkn AWAK.

Sunday, 8 May 2011

Happy Mother Day !

Mamma ! happy motherr dayy ! n ntok sume ibu2! slmt hari ibu makcik !! 
pakat2 mntk present kt ank2 ea? hehe 
but to my special mamma !
nnt dc bg hadiahhh plgg specialll !! 
sygggggggggg mamaa ! :D
sentiasa merinduiii,mencintaii..dn mengingatimu hingga akhir hayat .amacam thru x dgr ayt dc? bek kte thru ! nnt dc xmo follow korg dh ! ehe :p

Wish You Back To Me :D

izinkan aku kembali ke duniamuu..ntok mengamblikn snyuman di bibirmuu..
ntok kesekian kali..izinkan aku mntp wajah redupmuu..ntok mengemblikn smngt yg telah pudarr..sjk kite terpisah..
izinkan aku mngucapkn kte2 keramat kpdamuu..menandakn aku sngt2 memerlukn mu saat ini..
izinkan aku menceriakn hari2muu..kerana aku bgtu mngerti..kau juga memerlukn ku..
disini ingin ku coretkn stu madah..
yg akn mmbwa kesan indah d hti..
sbgaimna telah ku ukirkn nmamuu kekal d sniee *hati
sayang..sesungguhnya aku mcntaimuu..
sekiranyaa drimuu benar2 ingin kmblii kpdakuu..
ntok mnymbung ksh cnta yg trhntii..
im me n say eu lve me too <3
sekian .. 
salam sygg dc..
assalamuaalaikumm..


saya cintakan awak ! cyelaa sygg..sy sdg jujo..sy rndukn awk !

Friday, 6 May 2011

kehilangan mu stu pnyiksaan


ku doakan kepergian ku kali ini ,
akn menceriakan hidupmu kmbli..sprtimna sblom kao mngnli ku..dn dkcwekn olh ku..
jujurr..tiada niatku ntok mngcweknmuu..
izinkan aq menepis air yg mnglirr d ppmuu..
krna aq..
dn aq brtnggungjwb ke ats ap yg brlku skrg..
maafkn aku ntok yg kdua kali..dn maafkn aq ntok sgla prbuatankuu yg tdk prnh elok dmtamu..sesungguhnya x trlintas ntok aq..mlkukan ituu..
jujo..ku igin kao sntiasa d cc..
dn bgtuu lme aq mnantimuu..aq mnanti kao yg x prnh mngnli aq ntok mcntai aq..
dn alhmdulillah..brsyukur aq krna impian ku mnjd knytaan .. sungguh trse brtuah aq..memiliki kmu..wlaupn smntra.. di jndelaa.. aq berangan sndrian..alngkh indhnyaa jika kao mnjd mlikku bwt slmnyaa..akn ku cuba mykiknmuu yg aq sgt2 igin mmbhgiakn muu..
mngkin aq xdtkdirkn ntok kmuu..tp ttsn jrnhh mnglirr lg..wlaupn puas aq cbe mnghntikn dn mlpeknnya..jujoo..
aq ingin skali brda dkt dgn muu..dn igin skali mnjd slh sorg yg plg pntg dlm hdop kmuu..sbgaimna nmamu telah trukir di kalangan org plg pntg dlm hdupkuu..
kni hnya angan2..kte smkin jauhh..smkin jauhhh..dnn ini ats prbuatanmuu..sudh cba ku dekatkn..tp xpnh brjyee..
kao smkin jauh mningglkn aq dgn cnta ini..trma ksh cinta..trma ksh sygg..trma ksh whai prmta atyy..
krna telah mwjudkn prsaan cnta yg suci dhti..dn memadam sgla kngn htm di snubari..
sungguhh..aq mrinduii saat2 indh ktee.. bgaikn di awgn..snyuman ku sntiasa trukir stiap kali kao brda dcc..wlaupn hnya smntraaa..hnya sbntrrr...
tp kini,,snyuman itu lenyap .. jauhh kni mngglkn aq sprti kmuu..dn yg yg plg sdh bwt aq..aq khlgn kmuu slmnyaa..
tiada hrpn kn syg ntok kta brsmee.. yee.. aq mrsainyaa..mrsaii detik khlgn mkin hmpirr..mkin dktt..aq mrinduiimuu..whaii kekasihh..
maafkn akuu..
kerana msh mnympn prsaan cnta dn kasih hingga saat ini..
izinkn aq mmbwa lakaran cnta dn kngnn kemna aq prgi..
agr sntiasa di ingtii..
wlaupn kngn dn cnta ini..telah luput di hatimu..
izinkn aq..mwrnaknnya kmbli..dn mcorkkn dgn cork yg plg indh..sbgaimna yg telah kau cptkn..wlaupn hnya aq yg mnyuburknnya..
cnta ini ttp indh..seindh drimuu..
aq msh mnanti..mnantii cintaku brbls kmblii..kerana aq sdr..aq msh mngemis cntamuu..
mnantii agr kehadirn ku drsai lg..biarpn x sprti dluu
sjujonya.. kamu tdk prnh mngemis cnta..ttpi aq..krna aq yg mrsainyaa..
dsniee 
smoga sinar cinta kita mampu menerangi khdpn ku yg dilnda kegelapan dn kesepiann..tnpamuu..
aminn..
ku doakan kau bhgiaa..slm syg bwt dc..ntok awk..

Thursday, 5 May 2011

Iklan : Perintah Diktator Cinta

Assalamualaikum ,
as usually . stiap blog mstila kne ad iklan kn? ehe . ok skrg iklan kdua sy ialah novel Perintah Diktator Cinta .
sound interesting kn? ehe . yep ! mmg interesting ! hasil karya encik Wazrul Shah . 
kpda kengkawan yg always support dy . keep it up ea? support dy trus-trusan n jgn lpe beli novel dy ! 
nnt kte wt prjumpaan rmai2 yee .. 
n jgn lpe follow fb dy ! http://www.facebook.com/wazrulshah . 
Diharap semua org akn trus support nvel2 dy .. n support hsil2 pnulisn dy n kwn2 dy ! dccc sygggg korg ! 
kepada semua yg nk bcee crita prmulaan yg cik ws promotee niee .. silaaa beri emel kpdaa pnulis yee ! n dy akn srta mrtaa msokkn nma anda ! cpt2! tmpt adlh trhad ! 
ntok sesape yg nk bce cerpen .. klau bored2 ..
mcm biase ! 
* klik button blog dsblh kiri atas ! 
enjoyyy yeaaa :D
n sesape yg brmnt nk  beli bajuu ciptaan cik wazrul shah "ajarkan aku subjek cinta" sila beri nmee di fb wazrul shah yee ! harap maklum !
AJARKAN AKU SUBJEK CINTA & PERINTAH DIKTATOR CINTA

Wednesday, 4 May 2011

Cinta

 smkin lme aq mngnlimuu .. smkin wujud dn utuh rsa cnta d htii ..
biarpn brbu taun aq trpksee mnanti ntok mngnli mu yg hnya mmbrikn msa bbrpe jam ntok mngnlimu.. dn suda ckop bhgiaa bwtku wlaupn aq hnya mngthuii nma mu..jujo.. x trthn aq mnangung rinduu yg smkin menebal d htii,,kni aq mmlki muu.. sungguh x kusngka . kao juga mcntaikuu.. dn kmudia aq khlgn muu..maafkn aku..trse prnantian aq sia2..dn trsiksa btinkuu.. ntok mngulngi ksh cnta kita skali lg .. sungguh sukar ntok aq mnrima hkikat ituu .. tp jnji aq hnya stuu .. akn ku sntiasa mmbruu cinta muu.. biarpn aq trpksee sbr kn hatii ntok brdpn dgn hari mndtg tnpamuu.. insyaallah .. akn ku kuatkn hatii .. dmi kmu.. dn akn ku tros mnantii .. ntok kao tros mrima aq ntok kali kdua dlm hdopmuu ..
sungguh.. sudah puas aq mngemis cintaamuu .. sehingga aq klhtn lbh hina dr seorg pngemis.. nmun ku kuatkn hatii.. ntok tross mngejarr cnta yg hilang itu . insyallah..
sayang .. ampunkn aku ats kslhn kuu.. krna telah mngecewkn muu..bkn niatkuu.. skirnya kao mngthuii hal yg sbnrr , aq la org yg brbhgiaa ..
smoga cinta kita sntiasa mekar di hatii .. biarpn x trucap di bbr ..
sungguh aq mrinduii kte2 d bbr mnismuu .. sbgaimnaa pnh kao ungkpkn sblom inii .. sungguh aq mrnduii suaramuu ..
mnglir titisan jernh di kolam mtakuu .. mngmbrkn btpa kcwenyee aq sbgai kekasih .. krna gagal dlm prcntaan ..
akn aq sntiasa melebarkn syp cntakuu .. bkn ntokk org laen .. tp hnya kamuu .. krna kamuu aq trgpai2 d awgn .. mnantii cintaku ntok dibalas .. bkn hnya komitmen yg akn aq beri .. tp sluruh nyawa , jiwa , dn cntakuu.. dn dsaat ituu .. kao akn lbh mnglikuu.. sbgai seorg pnctaa yg sjtii ..
ajarkn aku subjek cintaa ~~

Tuesday, 3 May 2011

my info yg hnyee tnggl kngn ..

sbgaimna awak telah melupuskn sy dr igtn serta khdpnn .. sy akn cbe ntok mlupuskn smuanyaa jika..biarpn trpksee.. xpee.. sy brkobnn.. dmi awk .. dmi kbhgiaan awk..
for T.Shahir
I wanna be the reason for the smile on your face
I wanna be the one that you'll never replace
I wanna be the girl who steals your heart
I want you to want us to never be apart
I wanna wake up with you lying by my side
I wanna be the one you want to make your bride
I wanna hold you close, wanna feel you hold me tight
I wanna fall asleep with you, wanna be your guiding light
I wanna be the girl you see, when you point and say 'thats her'
I wanna be the girl to whom no-one can compare
I wanna be the one you love until the end of time
I wanna be the reason that you write these stupid rhymes
I wanna be your one and only, you're every dream come true
I want ours to be a perfect love, that others compare their's to
I wanna be your angel, wanna be your fantasy
Just take a look around you baby, we were meant to be


<3 eu T shahir

Rasa Cinta .

 tiada kenangan yg lbh indah dr knangn kita brsma ,
          tiada kisah yg lbh manis dr ksh cnta kita , 
          tiada cinta yg lbh indah mlainkn cnta drimu
          kini , hnya sjrh lmee.. yg mmbwa titik kngn dlm dri .. 
          hanya aku yg sudi mengingti .. sgla tntg CINTA .. dn hnya aku yg sudi ingtkn muu tntg CINTA  jika kamu mahuu .. prcyala .. biarpn aq khlgn cntamuu .. tp kmu xkn pnh khlgn akuu ...krna aku sntiasa mnantii kamuu .. ntok kmblii mngikat hbgn niee.. dn mnruskn ksh cnta yg telahh tergntung dsniee.. izinkn akuu membawa episod cnta ini hingga ke pnmtnyaa.. sprti ksh cntaaa yg kau ciptaa .. krna akuu sgt2 mcntaii muu .. biar pnn ap yg berlaku ke atas dri akuu .. biarpnn bgtuu kejam kao prlkukn aq..aq redhaa.. kerana akuuu akn sntiasa mcntaimuu.. dn keinginan aku ntok memilikuu xkn prnh pudar.. biarpnnn mataharii muu tidak mngluarkn chya cnta..sprtii dahulu.. jujur.. aku kcwee.. krnaa aku msh blom ckup smpurna ntokmuu..dn blom ckop smpurna ntok brgelar kekasihh .. maafkn akuu .. ats kekasrn kuu trhdp muu..ats ktidak adilan akuu .. jujoo..aku mnyesal krna telah mmbiarkn kao prgii .. ntok slmnyaa.. meskipnn aku cintaa..salam sygg dccc.. hnya ntokkk .. AWAK.
Copyright by Chika Smile Toshimoshi