Welcome To My Blog Buddy .Be My Follower keyh :D
Peringatan daripada penulis!
Selamat membaca saya ucapkan kepada yang hadir! Iklan sebentar : Nantikan kedatangan cerpen"Isteriku Menantu Cadangan!" dan "Ya Sayang, Saya Sudi!" di penulisan2u.my. Saya hargai pembaca semua. Boleh tambah saya di facebook anda. Saya tak makan orang :p :)

Sunday 24 April 2011

H.Y.B I Miss You !

                                                                            *******************
Mengapakah kau mmndg aku sebegitu? prlukh kau mmndgku dgn pndgn pnh nafsu ? tidak tkut kha kmu tntg dosa? lupa kha kamu tentang halal dn haram ?
 Di balik kegelapan , ku pndg wajah lelaki itu . gelap . sungguh gelap sehingga aku tidak dapat mengenal pasti , siapakah lelaki misteri yang memerhatikn ku sejak tadi . Aku mengalihkan pandanganku ke arah lain dengan perasaan kecut . "mungkin kha lelaki itu ingin melakukan sesuatu yang buruk terhadap ku? beranikah dia mengambil kesempatan terhadap ku pda saat-saat genting sebegini ?"
"ahh.xmungkin lelaki itu berani melakukan pekara sebegituu.Rilex Alisya. Takkan terjadi apa-apa pada kau"getus hatiku .
Beberapa minit kemudian , bas yang kutunggu sudah smpai di hadapan . dengan segera aku menaiki bas itu sambil menoleh ke arah lelaki itu . "siapakah lelaki misteri itu?"hatiku bersoal sendiri.
                                                                                     ****
Sesampainya ku di rumah . Aku terlihat papa sedang duduk menonton televisyen di ruang depan . Lebih baik aku segera naik ke atas . Takot di tanya pekara yang tertunda sejak pagi tadi . Tak mungkin aku sudi mengatakan "ye" tentang soal perkahwinan papa dengan perempuan yang aku benci.
Belum sempat aku menaiki anak tangga . papa suda menyapa ku "baru balik ke Leysha?kenapa lambat betul kamu balik?risau betol papa dengan kamu " . "Bas lambat " jawab aku pendek."Bagaimana dengan soalan papa pagi tadi?setuju tak papa kawin dengan Aunty Nora?" . Ah , mengapa harus dibahas soal ini lagi?sungguh , sampai bila-bila pon aku takkan setuju dia jadi mummy baru aku . Tanpa berfikir panjang , aku terus menaiki tingkat atas "besok ajela kite bincang ,Lesya penat" jawab ku.
"Leysha , papa belum habis cakap lagi...Leysha!"
*Bersambung..



4 comments:

Anonymous said...

lalink,ayt tu mcm skema sgt je..1 more thing,,kalo tuk cerpen,lagi best kalo x gune shortform k..try lagi neh..ehehe

DC said...

err . tersilap . dh biasa tershortform kn . ehe . xpe2. t edit balik . sje je tulis borig2 . n tnx . yea . sje skemakn .. haha .xpe.t dc ubah ayt rock ye? ahaha

Anonymous said...

ooo,, dc buat cerpen ek.. ingat kisah dc td.. haha ha, sambung2.. shima bace punyerr.. okey dc.

DC said...

haha .. xdela..xmauu la asyk crta sal dc jee . aishhh . ok2..dc smbg nnt yek

Post a Comment

Copyright by Chika Smile Toshimoshi